
A Cartoon Network klímavédelmi kampányt indított, amiben kiemelten fontos szerepet kapnak a gyerekek. Változatos kihívások elé néznek az érdeklődő gyerekek. A Klímabajnokság június 1-én indult, a WWF nemzetközi természetvédelmi szervezet szakmai segítségével.
Az elsődleges célcsoport a 6-12 éves gyerekek.
A sok kicsi sokra megy alapon, igenis fontos, már ilyen korban is elkezdeni, játékos formában az odafigyelést a természetünkre.
A videók, a weboldali anyagok, amelyek a gyerekek számára közérthetően és szórakoztató módon ismertetik meg a klímaváltozás és környezetszennyezés kihívásainak részleteit, megoldásait, a WWF közreműködésével készültek.
„Véleményem szerint a mai gyerekek elképesztően érzékenyek a klímaváltozás témájára, rengeteget hallanak róla, gyakran sajnos kontextus és felnőtt magyarázata nélkül. Az ijesztő szavak és képek sokuknál akár szorongást is okozhatnak. A Klímabajnokok applikáció kiváló módja annak, hogy feloldjuk bennük ezt a szorongást azáltal, hogy aktívan is hozzájárulhassanak a környezetük és a természet védelméhez, és valós idejű visszajelzést kapjanak arról, hogy az az apróság is számít, amit most ők tenni képesek a változásért. Az, hogy mindez mesés formában és viccesen történik, csak még könnyebbé teszi számukra az esetleges szorongások elengedését” – mondta a kampányról Gigler Dóra, a WWF Magyarország környezeti nevelési szakértője.
A kampány weboldalán több mint száz kihívás, kvízek, videók, játékok találhatók, de ezt a Cartoon Network a tévében is népszerűsíti.