Si Eun-seok (Kim Hye-soo) bíró kérlelhetetlenségéről híres és arról, hogy utálja a fiatalkorú elkövetőket. A nő új helyre kerül, ahol megismerkedik a jólelkű Cha Tae-juval (Kim Moo-yeol), és a két egymástól eltérő szemléletű bíró együtt kezd dolgozni az ügyeken. Összecsiszolódnak a tíz epizód végére, pedig ellentétes múlttal, és ezáltal eltérő hozzáállással rendelkeznek. Lesz idő mind a két félnek fejlődnie, mert senki sem tökéletes. Ők sem, ahogy az egész rendszer sem az, amely a gyermekek védelmére szolgál, és a társadalom sem, amely hagyja, hogy a legvédtelenebb korosztály bűnözővé válhasson.
A történet hátterében politikai folyamat is zajlik a fiatalkorúak büntethetőségéről. Lehet-e politikailag fontos csak egy törvény, ahelyett, hogy a valós problémákra keresne válaszokat, a politika, populista, rövidtávú sikerként foglalkozik a fiatalkorúak büntethetőségével. Miközben újabb és újabb ügyet oldanak meg a főszereplők, különböző helyzetekben lévő gyerekek tetteit és azoknak okait, háttereit és következményeit mutatja be, szemben állítva a társadalmat a szülőt a tetteikkel, nemtörődömséggel, saját gyarló mivoltukkal.
A sorozat nem köntörfalaz, szokatlanul erős képekkel dolgozik. Rögtön kemény jelenettel indul, fiatalkorúak ölnek meg csak úgy egy másikat. Majd egy bűnözővé váló fiatalról derül ki, hogy családi erőszak áldozata. Vagy milyen az, ha egy családi otthon vezetőjének gyereke vagy, milyen az, ha a rászoruló gyerekek kikerülnek az utcára és magukat kell fenntartani, és jön a gyerekprostitúció szörnyűsége.
Minden ügy mögött a szülők állnak, elhanyagolt gyerekek sorát láthatjuk és életük alakulását. De nem csak a szülők, hanem a társadalom, hiszen láthatunk olyan irányt, amikor a jómódú családok gyermekei csalnak az iskolai vizsgákon és kerülnek botrányba, mert a dél-koreai elvárások szerint, aki nem teljesít a legmagasabb szinten, az lemarad, értéktelen lesz. És a végére megint egy nagyon kemény témát dolgoznak fel az alkotók, a csoportos nemi erőszakét.
A témák nagy része érinti a főszereplőket is, mert vagy korábbi ügyből fakadó védencek kerülnek újra bajba, vagy múltbeli titkok derülnek ki róluk. A sorozat a személyes drámák mellett rámutat a törvényhozás visszásságaira is. Lehet-e büntetni, mivel lehet büntetni, hogyan lehet változtatni a fiatalkorúak helyzetén, hogy ne kerüljenek olyan helyzetbe, ami miatt bűnözővé válhatnak.
A sorozat próbál okokat keresni, nem csak értetlenül nézni, hogy történhet meg ilyen. Próbál válaszokat is találni, de nem biztató a helyzet, egész társadalmat megváltoztatni egyik pillanatról a másikra nem lehet. Közös akarat kellene, a legmagasabb politikai szinttől, a szülőkig.
A fiatalkorúak bírósága nem könnyű sorozat. 2022. februárjában jelent meg a Netflixen. Érdekesség, hogy a főszereplőt játszó Kim Hye-soo egy másik sorozatban is megtalálható a Netflixen, a Hiénák címűben, amely szintén „ügyvédes” sorozat, amely egy fokkal könnyedebb, de a könnyedség, a már-már túljátszott komikus jelenetek mellett, ott is komoly szerepet kap a gyermekkori múlt, és a korrupció.
MG